Pagina's

donderdag 11 november 2010

workshop

Gisteren heb ik voor het eerst een workshop gegeven, het was vrijwillig welliswaar :-)
en super plezant!

Ik wist niet wat ik er van moest verwachten, maar was wonder boven wonder niet zenuwachtig!
Ik was eerst verkeerd gereden, en was dus te laat. Ik zou om half 9 aankomen, om om 9 uur te kunnen beginnen, maar de weergoden en het verkeer besloten daar anders over!
Toen ik om 1 minuut voor 9 aankwam moest ik nog de auto uitladen, klaar zetten en beginnen..;
jammer maar helaas werd ik daardoor wel een beetje zenuwachtig. :-(
maar al snel vond ik mijn weg...
de dames waren super lief, en hadden begrip voor het probleem.
Gelukkig, want anders was ik de hele voormiddag zenuwachtig!

Het eerste wat ik deed was uitleggen 'wat' ik allemaal doe, van scrappen naar wenskaartjes maken..
ik heb daarbij voorbeelden laten zien, en boekjes laten rond gaan..;
6 dames waren aanwezig, waarvan er toch wel ééntje niet wist waar ze mee bezig was, dus lag het tempo meteen een beetje lager.. dus paste ik me aan, en vond het leuk dat de andere dames het zelfde deden!

Ik had maar een beperkt budget gekregen om kaartjes te maken, bij deze had ik enkel rood papier, wit papier en zilver papier, een paar embellishments van bij axion, en basismateriaal zoals lijm, schaar, potlood, zilvere en goude pen.
Van dat idee was ik vertrokken, en maakte als voorbeeld 6 kaartjes. 6 verschillende kaartjes met verschillende technieken. (de sneeuwman hadden jullie al gezien)

toen de workshop begon kozen de dames 2 kaartjes uit die ze samen met mij wilden leren maken. En we ginnen aan de slag, met deze 2 kaartjes:






de resultaten waren simpel, maar mooi! Ze waren zelf content van het resultaat, en vroegen meteen of ik niet 'altijd' wou komen les geven voor wenskaartjes..
eigenlijk wil ik dat wel, maar het is vrijwillig, dus... ik weet nog niet goed...

ik vond het een hele ervaring, en was erg content van de resultaten van de dag!
'hop naar de volgende keer' want er zijn nog 2 les-voormiddagen te gaan :-)

3 opmerkingen:

Marijke zei

Alé, de vuurdoop is achter de rug!
En zo te lezen is het echt goed meegevallen.
Als jij het leuk vindt en zij NOG willen, dan zou ik toch een kleine vergoeding vragen! Uiteindelijk steek je er toch wel een hele hoop tijd en materiaal in hé!

Kelly zei

Leuk zeg!
Mooie kaartjes ook hoor en dan nog met beperkt materiaal, dat heb je goed gedaan!

severine zei

ja als je leuke reacties hebt en het smaakt naar meer...zeker doen!! maar ik zou toch ook een kleine vergoeding vragen want wij weten allemaal dat scrapgerief zoiezo niet goedkoop is he en dan nog gerekend zonder de tijd die je erin steekt